Met de nieuwe AI Foundry-dienst van Adobe kunnen bedrijven Firefly-modellen omvormen in hun huisstijl, wat tot meer gepersonaliseerde content leidt.
Adobe lanceert AI Foundry: een nieuwe dienst binnen het AI-portfolio voor bedrijven. Met AI Foundry geeft Adobe zijn zakelijke klanten de tools om AI-modellen nog meer naar hun hand te zetten door het te trainen op basis van branding en intellectuele eigendom.
Gebruikers krijgen toegang tot een verzameling van Firefly-modellen voor het maken van tekst, beeld, video en 3D-content, getraind op gelicentieerde data. Deze modellen kunnen binnen de gecontroleerde omgeving van AI Foundry verder worden gekneed in de eigen huisstijl van het bedrijf. Dat zou ervoor moeten zorgen dat de modellen content maken die in de stijl van het bedrijf past.
Gepersonaliseerde marketing
Hannah Elsakr, VP van de afdeling binnen Adobe die zakelijke GenAI-diensten bedenkt, zal AI Foundry het ontwerpen en opschalen van marketingcampagnes veel eenvoudiger worden. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld één poster maken en die met AI laten aanpassen aan verschillende seizoenen, legt ze uit in een interview met TechCrunch.
“Het is zeer gepersonaliseerd”, aldus Elsakr. “We hebben het al zo lang over gepersonaliseerde marketing, maar generatieve AI en Firefly maken het mogelijk om het merk op een merkgerichte manier in handen van de consument te geven”, zegt Elsakr.
De kostprijs van AI Foundry zal berekend worden op het effectieve gebruik en niet op basis van een maandelijkse abonnementsprijs, maakt Adobe verder bekend.