Copilot voor Windows voegt documentcreatie toe en integreert met Outlook en Gmail

M

Copilot voor Windows kan binnenkort documenten aanmaken en acties in Gmail en Outlook uitvoeren.

Microsoft breidt zijn Copilot-app voor Windows uit met nieuwe functies die het gebruik van AI in de dagelijkse workflow nog verder verdiepen. De update maakt het mogelijk om rechtstreeks vanuit een chatvenster Word-, Excel-, PowerPoint- en pdf-documenten aan te maken.

Documenten maken vanuit een gesprek

Met de nieuwe functie kunnen gebruikers een prompt intypen en Copilot laat er automatisch een volledig document uit voortkomen. “Met slechts één opdracht kun je ideeën, notities en data omzetten in deelbare en bewerkbare documenten,” legt het Copilot-team uit. Bij langere antwoorden van meer dan 600 tekens verschijnt een exportknop, waarmee je de tekst direct kunt doorsturen naar Word, PowerPoint, Excel of pdf.

Bron: Microsoft

Integratie met Gmail en Outlook

Naast documentcreatie krijgt Copilot ook diepe integratie met e-mail- en cloudaccounts. Gebruikers kunnen hun Outlook- of Gmail-account koppelen, zodat Copilot toegang krijgt tot e-mails, contactgegevens en bijlagen. Vervolgens kun je vragen stellen zoals “Toon alle facturen van bedrijf X in mijn inbox” of “Wat is het e-mailadres van Joachim?” De functie is volledig optioneel en vereist expliciete toestemming.

Momenteel wordt de update stapsgewijs uitgerold naar Windows Insiders via de Microsoft Store.

lees ook

Microsoft en Google rammen AI door je strot (en laten je ervoor betalen)