NTT is getroffen door een hack op de interne systemen van het bedrijf. De informatie van bijna 18.000 klanten is gelekt.
NTT Communications ontdekte op 5 februari dat hackers toegang verkregen tot interne systemen van het bedrijf, dat deelt NTT in het Japans op haar website. Hierbij zou informatie van zo’n 17.891 klanten gelekt zijn. Het zou gaan om klantgegevens zoals contractnummers, klantnamen, e-mailadressen en meer. Wanneer de hack precies plaatsvond, is nog niet duidelijk.
Klantgegevens gelekt
De hackers zouden toegang verkregen hebben tot informatie over zakelijke klantenservices die zich in het’ ‘Order Information Distribution System’, het interne systeem van NTT, bevonden. Het zou mogelijk gaan om 17.891 klanten getroffen zijn. De gelekte informatie heeft betrekking op het contractnummer, de klantnaam (contractnaam), naam van klantvertegenwoordiger, telefoonnummer, e-mailadres, adres, informatie met betrekking tot het gebruik van de service.
De hack werd voor het eerst opgemerkt op 5 februari. Op 15 februari werden vervolgens de eerste maatregelen genomen om apparatuur te blokkeren waar toegang tot verkregen was.
NTT brengt zijn klanten die mogelijk getroffen zijn op de hoogte via de salesvertegenwoordiger of per verzegelde brief. Er zal geen informatie via mail verzonden worden naar klanten. “We zullen onze beveiligingsmaatregelen en monitoringsysteem verder versterken om herhaling te voorkomen en streven ernaar de kwaliteit van onze services verder te verbeteren”, aldus het bedrijf.