Cisco onthult AI-tools gericht op werknemers en klantendienst

Op het WebexOne evenement heeft Cisco een AI-tool voorgesteld die de samenwerking tussen hybride medewerkers versterkt en de klantendienst kan helpen.

Cisco onderscheidt zich in de communicatiesector dankzij AI-tools voor verbeterde samenwerking en klantenservice. Op het WebexOne-evenement toonde het bedrijf AI-oplossingen voor hybride werk en klantinteracties.

Verhoogde productiviteit

De nieuw onthulde tools zijn bijvoorbeeld Spatial Meetings en de Ceiling Microphone Pro. Spatial Meetings creeërt een immersieve virtuele vergaderruimte met 3D-video, waardoor ze inspelen op het verlangen om meer fysieke aanwezigheid te hebben tijdens virtuele meetings. De Ceiling Microphone Pro, de eerste AI-microfoon ter wereld, past zich dan weer automatisch aan aan de ruimte en sprekersbewegingen.

Daarnaast zijn er tools die zich focussen op efficiënter beheren van hybride werkplekken. Workspace Designer laat je vergaderruimtes virtueel inrichten om zo de video- en audiokwaliteit te optimaliseren. Smart Diagnostic helpt IT-beheerders om context te bieden bij technische problemen.

Tenslotte kondigde Cisco AI-tools aan gericht op klantinteracties zoals Webex AI Agent en AI Agent Studio. Die conversatie-AI versnelt de klantenservice omdat het zelfstandig om eenvoudige vragen kan antwoorden. Zo moeten klanten minder lang wachten en zijn ze meer tevreden. Complexe vragen worden nog steeds door mensen afgehandeld.

AI krijgt dus een meer en meer prominente rol in ons werkleven. Uit onderzoek blijkt dat AI op dit moment het meest ingezet wordt in de retailbranche. Helaas zijn veel bedrijven nog niet helemaal klaar voor AI en moeten ze enkele uitdagingen verhelpen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.