Oracle voegt AI-agenten toe aan Fusion Cloud Applications voor CX-experts

Oracle voegt AI-agenten toe aan Fusion Cloud Applications voor CX-experts

Nieuwe AI-functies ondersteunen marketing, verkoop en klantenservice binnen Oracle Fusion Cloud Customer Experience.

Oracle breidt zijn Fusion Cloud Applications uit met rolgebaseerde AI-agenten voor professionals in klantbeleving (CX). De nieuwe functies helpen organisaties om klantinteracties te automatiseren, inzichten te verkrijgen en processen efficiënter te maken binnen marketing, verkoop en service. Enkele weken geleden lanceerde Oracle reeds AI-agenten om HR-processen te versnellen. Gebruikers van Oracle Fusion Cloud  Appliciations krijgen meteen toegang tot de nieuwe AI-agenten.

AI-agenten per afdeling

De AI-agenten zijn geïntegreerd in Oracle Fusion Cloud Customer Experience en draaien op Oracle Cloud Infrastructure. Ze maken gebruik van bestaande data en workflows om gebruikers in verschillende bedrijfsdomeinen te ondersteunen. De agenten zijn standaard inbegrepen bij de software.

lees ook

Oracle focust op AI en productiviteit met introductie Java 25

Binnen marketing helpt de Account Product Fit Agent bij het prioriteren van klanten met een hoge aankoopintentie. De Buying Group Definition Agent stelt marketeers in staat om persona’s en aankooprollen beter in kaart te brengen. De Model Qualification Agent zorgt ervoor dat gepersonaliseerde content doelgerichter kan worden ingezet.

Verkoopafdeling

Voor verkoopprofessionals introduceert Oracle onder andere de Deal Advisor Agent, die informatie uit product- en prijsgidsen aanreikt om verkoopgesprekken te ondersteunen. De Quote Assistant Agent beantwoordt vragen over offertes, terwijl de Product Recommendations Agent cross-sell- en upsell-kansen identificeert. Aanvullend geven agenten zoals de Quote Summaries Agent, Contract Advisor Agent en Lead Advisor Agent samenvattingen van offertes, contracten en leads.

Klantenservice

De nieuwe functies voor klantenservice omvatten onder meer de Triage Agent, die helpt bij het prioriteren van serviceverzoeken, en de Self-Service Agent, die klanten zelf oplossingen aanreikt via digitale kanalen. Andere agents, zoals de Service Request Creation Agent en Work Order Agent, ondersteunen servicemedewerkers door automatisch serviceverzoeken en werkopdrachten aan te maken. Tot slot analyseren de Service Request Clustering Agent en Escalation Prediction Agent patronen en sentiment om problemen sneller op te lossen of escalatie te voorkomen.

De nieuwe AI-agents zijn direct beschikbaar voor gebruikers van Oracle Fusion Cloud Applications. Ze vereisen geen extra licenties of integraties.