Nieuwe Veeam-app integreert back-upbeheer in ServiceNow

Nieuwe Veeam-app integreert back-upbeheer in ServiceNow

Veeam introduceert de Veeam App voor ServiceNow, een koppeling tussen het Veeam Data Platform en het ServiceNow AI Platform voor beheer en automatisering van dataprotectie.

De nieuwe Veeam App voor ServiceNow moet organisaties helpen hun back-up- en herstelprocessen beter te orkestreren binnen bestaande IT Service Management (ITSM)-workflows. Met de nieuwe app kunnen ServiceNow-gebruikers back-uptaken van Veeam monitoren, aansturen en automatiseren zonder het ServiceNow-platform te verlaten.

De oplossing biedt tweerichtingscommunicatie tussen beide systemen, inclusief statussynchronisatie en rapportage rond compliance. De Veeam App voor ServiceNow is vanaf nu beschikbaar in de ServiceNow-winkel voor klanten met Veeam Data Platform Advanced en Premium.

Veeam App ServiceNow

De Veeam App voor ServiceNow fungeert als schakel tussen de Veeam-infrastructuur en IT Service Management-processen. Back-up- en herstelacties worden zichtbaar in ServiceNow, waar ze in workflows zijn op te nemen of via selfserviceportalen beschikbaar komen voor teams.

lees ook

Veeam integreert back-upinformatie in Microsoft Sentinel

Workflows voor incidentafhandeling, wijzigingsbeheer en serviceaanvragen kunnen gekoppeld worden aan concrete back-uptaken of herstelacties. Dat moet de responstijd bij incidenten verkorten en zorgen voor meer transparantie richting audit en compliance.

Gereguleerde sectoren

Veeam richt zich met de app op organisaties in sterk gereguleerde sectoren zoals industrie, gezondheidszorg, farmacie en financiële dienstverlening. Daar spelen strengere eisen rond rapportage, logging en controleerbaarheid van dataprotectie.

De app ondersteunt geautomatiseerde documentatie voor audits, inclusief audittrails voor zakelijke en wettelijke verplichtingen. Verder is er tweerichtingssynchronisatie tussen Veeam en ServiceNow, zodat statussen en incidenten op beide platforms gelijk blijven.

De integratie maakt gebruik van het bestaande gebruikers- en groepsbeheer in ServiceNow. Organisaties kunnen zo rolgebaseerde toegang toepassen op back-uptaken en beleidsregels.