De nieuwe Microsoft 365 apps geven snelle toegang tot contacten, bestanden en agenda via de taakbalk.
Microsoft rolt deze maand nieuwe taakbalk-apps uit voor zakelijke gebruikers van Microsoft 365 op Windows 11. De drie kleine apps starten automatisch op en bieden snelle toegang tot contacten, bestanden en agenda vanuit de taakbalk.

Contacten, bestanden en vergaderingen
De Contacten-app laat je collega’s opzoeken via een organigram. Je kan meteen een e-mail sturen of een Teams-gesprek starten. De Bestanden-app helpt je bestanden terugvinden in OneDrive, Teams, SharePoint of Outlook, met zoekopties op naam, auteur of trefwoord. Een voorbeeldweergave en deelopties zijn inbegrepen.
De Agenda-app toont je Microsoft 365-agenda in één klik. Je ziet aankomende afspraken, kan zoeken naar vergaderingen en rechtstreeks deelnemen aan online meetings.
Automatische installatie
Microsoft testte de apps de afgelopen maanden in bèta, vanaf deze maand worden ze algemeen beschikbaar. Heb je Microsoft 365-apps op Windows 11, dan worden de taakbalk-apps automatisch toegevoegd. IT-beheerders kunnen de installatie blokkeren en gebruikers kunnen zelf bepalen of de apps automatisch mogen opstarten.
Dit lijkt op een handige toevoeging, maar gebruikers zouden ook graag een een automatische back-up functie zien in Microsoft 365. Als je die niet handmatig instelt, raak je je bestanden kwijt.
lees ook