Oracle introduceert AI-agents in Cloud HCM voor efficiënter personeelsbeheer

Oracle introduceert AI-agents in Cloud HCM voor efficiënter personeelsbeheer
Bron: Shutterstock

Oracle voegt AI-agents toe aan Oracle Fusion Cloud HCM in een poging HR-taken te automatiseren en de productiviteit van werknemers te verbeteren.

Oracle heeft nieuwe AI-agents toegevoegd aan Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). De tools moeten organisaties helpen bij het automatiseren van HR-taken en verbeteren de productiviteit van werknemers. De AI-agents ondersteunen processen zoals loopbaanontwikkeling, urenregistratie en onboarding.

Automatisering van HR-taken

De AI-agents in Oracle Cloud HCM bieden ondersteuning bij verschillende personeelsprocessen. Ze helpen volgens Oracle werknemers met loopbaanontwikkeling door onder meer carrièrepaden en leertrajecten aan te bevelen. Daarnaast ondersteunen ze het stellen en behalen van prestatiedoelen.

Voor administratieve taken zijn er agents die urenregistratie automatiseren, belastinginhouding verduidelijken en managers helpen bij salarisbeslissingen. Ook verlofbeheer en bedrijfsvoordelen kunnen efficiënter worden geregeld met behulp van de AI-tools, aldus Oracle.

Op het gebied van personeelsbeheer ondersteunen de AI-agents nieuwe medewerkers bij hun onboardingproces. Ze kunnen interne werkzoekenden helpen bij het vinden van nieuwe kansen binnen de organisatie en bieden begeleiding bij contractbeheer en het bijhouden van persoonlijke gegevens.

Alles AI

De AI-agents zijn geïntegreerd in Oracle Cloud HCM, dat deel uitmaakt van de Oracle Fusion Cloud Applications Suite. Dit platform biedt een centrale plek voor HR-gegevens en maakt gebruik van AI om personeelsbeheer te verbeteren.

De ingebouwde AI moet HR-teams helpen bij data-analyse en procesautomatisering, waardoor bedrijfsprocessen efficiënter verlopen. Net als alle andere softwarebedrijven vandaag wil Oracle AI in het portfolio integreren.

Gerichte inzet

Dergelijke integraties moeten voor meer efficiëntie zorgen, klinkt het. Door AI in het portfolio te proppen, tonen bedrijven bovendien dat ze mee zijn met de hype. In theorie kunnen slimme algoritmes medewerkers goed ondersteunen, indien ze gericht worden ingezet.

Voor gebruikers is het niet altijd eenvoudig om door het bos de bomen nog te zien. Partijen zoals Microsoft en Google bezoedelen het AI-debat bijvoorbeeld door AI door de strot van gebruikers te rammen, meerwaarde of niet. Dat dreigt de technologie een slechte naam te geven.