Apparaten beheren in een hybride werkomgeving? Logitech Sync legt de puzzel 

Apparaten beheren in een hybride werkomgeving? Logitech Sync legt de puzzel 

Logitech maakt het mogelijk om video-apparaten centraal te beheren, zodat beheerders alles op afstand kunnen monitoren vanaf één locatie. 

De verschuiving naar hybride werken deed de nood aan schaalbare oplossingen voor hybride vergaderingen stijgen. Het resultaat? Een heleboel apparaten voor thuis en op kantoor. Om die allemaal te beheren en monitoren, ontwikkelde Logitech het platform Logitech Sync. Hiermee kunnen IT-beheerders op afstand videoapparaten en vergaderruimtes controleren, problemen oplossen en updates uitvoeren, allemaal vanuit één platform.  

Logitech Sync brengt alles voor een veilige, gezonde en gestructureerde hybride werkomgeving samen in één software.  

Alles in één platform 

Logitech heeft kaas gegeten van hybride hardware-oplossingen. Het merk staat bekend om zijn breed aanbod apparaten gaande van headsets en webcams tot de Logi Dock of Logitech Tap.  

Om het overzicht te bewaren van alle apparaten in een hybride werkomgeving, werd Logitech Sync in het leven geroepen. Dat is een cloudgebaseerde software speciaal ontworpen voor videovergaderoplossingen. Het platform helpt bedrijven bij het beheren, monitoren en onderhouden van hun Logitech-vergaderapparatuur.  

Ver weg, toch dichtbij 

Werknemers die werken met een apparaat van Logitech hebben vast en zeker al gehoord van Logi Tune. Dit is een andere software waarmee je jouw eigen Logitech-apparaten kan beheren en monitoren.  

lees ook

Logitech lanceert draadloos toetsenbord dat werkt op licht

LogiTune is verbonden met Logitech Sync waardoor IT-beheerders ook een overzicht krijgen van alle Logitech-hardware van werknemers. Zo kunnen zij updates uitvoeren waar nodig en krijgen ze inzicht in hoe apparaten voor persoonlijke samenwerking worden gebruikt. Dit zorgt ervoor dat beslissingsmakers toekomstige aankopen kunnen optimaliseren. 

Overal op je plaats 

Logitech Sync biedt niet alleen een overzicht van alle apparaten, het geeft ook een digitale versie van jouw fysieke kantooromgeving weer, zodat je in één oogopslag de beschikbare vergaderruimtes kan raadplegen of een ruimte reserveren. Met de Logi Tune-app kan je als werknemer bovendien een bureau vinden en boeken, afgestemd op waar en wanneer jouw team aan het werk is.  

Verder kunnen IT-beheerders de plattegronden beheren zodat ze up to date blijven en in lijn leggen met het beleid. Met Sync kan je onder meer het inchecken van boekingen afdwingen, machtigingen bijwerken of permanente plaatsen toewijzen. Kortom, werknemers krijgen de vrijheid om hun werklocaties zelf in te plannen, binnen de verwachtingen van werkgevers.  

Gezond vergaderen 

Voor grote bedrijven met een ruim arsenaal aan vergaderruimtes kan het een uitdaging zijn om de staat van de verschillende ruimtes in de gaten te houden. Zijn de ruimtes voldoende groot, is de temperatuur optimaal en wordt er voldoende verlucht? Deze en nog heel wat andere factoren bepalen de gezondheid van een werkruimte, en dus ook de efficiëntie en gezondheid van werknemers.  

Overzicht van de milieugegevens binnen de verschillende ruimtes. Bron: Logitech

Logitech voegt in zijn software een overzicht van verschillende parameters toe. Zo biedt het analyses over de ruimtebezetting en -omstandigheden om de ‘gezondheid’ van de ruimte in kaart te brengen. Hierbij gaat het over gegevens rond de luchtkwaliteit, zoals temperatuur, CO2-niveaus, fijnstof en vluchtige organische stoffen. Het bedrijf heeft zelf verschillende toestellen in het gamma voorzien van sensoren om die parameters te meten. Ook de bezettingsgraad en het energieverbruik worden in rekening genomen. 

Op basis van deze gegevens krijgen werkgevers automatisch suggesties voorgesteld, en kunnen ze de werkplek verbeteren door gegevensgebaseerde beslissingen te nemen.  

Integratie met platformen 

Tot slot biedt Logitech Sync een integratie met de populairste vergaderplatformen zoals Microsoft Teams, Zoom en Google Meet. Deze compatibiliteit maakt het eenvoudig voor organisaties om hun bestaande infrastructuur te behouden in combinatie met de beheermogelijkheden van Sync. 

Bedrijven kunnen zich eenvoudig aanmelden via de Sync Portal. Na registratie kunnen ze direct starten met het beheren van hun Logitech-apparatuur voor videovergaderen. Logitech biedt verschillende abonnementsopties, afhankelijk van de behoeften van de organisatie.  

Abonnement op maat 

Iedere werkomgeving ziet er anders uit. Om aan de uiteenlopende noden te voldoen, biedt Logitech drie abonnementsformules aan voor het beheer van vergaderruimtes en bureaus: Basic, Essential en Select. 

Wie nieuw is met Logitech Sync, kan kiezen voor het gratis startabonnement voor zowel de vergaderruimtes als bureaus. Hierin zitten reeds de basismogelijkheden vervat zoals apparaten en updates monitoren en beheren, standaard twee jaar garantie en helpdeskondersteuning tijdens kantooruren.  

Een trapje hoger in de abonnementsladder vind je Essential en Select. Binnen deze formules geniet van je van alle basisopties aangevuld met diverse services en inzichten die je volgens de noden van jouw werkruimte kan inzetten.  


Deze redactionele bijdrage kwam tot stand in samenwerking met onze partner Logitech.